Sunday 20 June 2010

Maandag 28 juni 2010: Edinburgh

Vanmorgen zijn we naar de Whisky experience geweest. Aardig, maar niet heel bijzonder. Met name het ruikgedeelte was wel erg leuk. Je kreeg allemaal flesjes voor je neus waarbij je kon ruiken hoe diverse soorten whisky's ruiken. Ook was er een klein proeverijtje. Het was wel jammer dat ik net voordat onze tour begon nog net even mijn fototoestel in de wc liet vallen. Snel afgespoeld en toen moest ik rennen om op tijd in een karretje te zitten. Het eerste stukje van de rit was ik dus vooral bezig met mijn fototoestel.


Daarna gingen we door naar het People's story museum. Erg mooi (en gratis) museum dat laat zien hoe mensen in Edingburgh leefden tussen de 18e eeuw en nu. Wel heel veel lezen en daar hadden we niet zoveel puf meer voor. Omdat ik had gelezen dat je bij  Jimmy Chung's heel erg lekker onbeperkt voor een vaste prijis kon eten, gingen we naar het adres op zoek. Daar aangekomen bleek het een beetje een vreetschuur te zijn, maar een buffet is altijd leuk en we hadden reuzetrek, dus we zijn er toch maar naar binnen gegaan. Buiten de gebakken banaan was de kwaliteit niet zo denderend. Het zag er allemaal aardig uit, maar de smaak van de gerechten was niet bijzonder. Maar daar was de prijs misschien ook naar.
Terwijl ik wat boodschappen deed voor een bbq (het leek op te klaren) keek Maarten even voetbal (Nederland speelde) en vervolgens zijn we terug naar de camping gegaan, waar het keihard ging regenen.  We hebben toen maar in de tent wat vlees gebakken en besloten dat we voor nu wel klaar zijn met Schotland. De laatste dagen van onze vakantie zullen we in E|ngeland zijn.

No comments:

Post a Comment